De eerste indruk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisette Lende - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisette Lende - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Door: Lisette en Marion

Blijf op de hoogte en volg Lisette

28 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo Allemaal!

We hebben toch een blog aangemaakt zodat we onze ervaringen met jullie kunnen delen.

Omdat we maar 3 weken van te voren wisten dat we naar Suriname zouden gaan, hebben we alles op het laatste moment geregeld en dus maar kort kunnen genieten van het feit dat we naar Suriname zouden gaan. Al zijn we erg blij dat Suriname het alternatief is geworden voor Lissabon. Afgelopen donderdag was het zover en kon de reis naar Suriname beginnen! Na een negen uur durende vliegreis werden we ontvangen op het vliegveld en zijn we per taxi naar het Appartement gebracht, waar we rond 20.00 uur lokale tijd aankwamen. Voor ons gevoel was het al veel later vanwege het tijdsverschil, vandaar dat we die avond redelijk vroeg zijn gaan slapen.

De volgende ochtend werden we al vroeg wakker en hadden we om 11 uur een afspraak met onze begeleidster van Huize Emma. Na deze afspraak wilde we een toeristen-informatiepunt bezoeken. Helaas konden we deze niet vinden. Wel hebben we door deze 'zoektocht' de omgeving beter leren kennen. Eenmaal thuis aangekomen zagen we dat we verbrand waren. Het was bewolkt en we hadden dus niet door dat de zon zo krachtig was.

Zaterdag zijn we zelf op pad gegaan en hebben we de toerist uitgehangen door het een en ander te bezichtigen. Waaronder de Sint-Petrus en Paulus kathedraal, Fort-Zeelandia, de Jules Wijdenboschbrug over de rivier Suriname, het Onafhankelijkheidsplein en de Palmentuin. Voor de rest van de dag hebben we een beetje rustig aan gedaan omdat we best wel moe waren. We hoorden van onze buren dat er een wandelmars aan de gang was (een soort Nijmeegse vierdaagse) dus daar zijn we met z'n vieren gaan kijken. Wat zag dat er leuk uit! Er waren allemaal mensen in Surinaamse klederdracht die zingend en swingend de optocht liepen! Vervolgens zijn we met z'n vieren wat gaan eten en hebben we nog een klein beetje Koningsdag gevierd bij Zus & zo.

Voor zondag hadden we ons opgegeven voor een dagtrip. Met die dagtrip zijn we op fort Nieuw Amsterdam en een mooie plantage geweest, hebben we dolfijnen gespot en zijn we op kaaimannen jacht gegaan. Voor de tocht naar de kaaimannen moesten we ons helemaal insmeren met een speciale crème en ons goed aankleden tegen de muggen. We zaten met twee Belgen in een gammel bootje en mochten niet te veel bewegen want anders viel de boot om. Het was inmiddels al donker en dat maakte de boottocht toch wel extra spannend. Na ongeveer een half uur gevaren te hebben ging onze gids de eerste kaaiman vangen. Na enige twijfel hebben we ze toch maar vastgepakt. Na de tour zijn we teruggekeerd naar de andere boot en zijn we weer richting Paramaribo gegaan.

Vandaag hebben we de eerste stagedag gehad. De bewoners zijn erg aardig en nieuwsgierig naar onze Nederlandse gewoontes. In de ochtend is het personeel druk bezig met de bereiding van de warme maaltijd voor de lunch. Hierbij hebben we geholpen en nieuwe producten leren kennen, waaronder Sopropo. Dit is een typisch Surinaamse groente, die erg bitter van smaak is. Verder zijn we bij de bewoners gaan zitten om beter kennis te kunnen maken, wat ze erg waardeerde.

Zoals je kunt lezen vermaken we ons erg goed. Het is nog wel een beetje wennen aan de temperatuur maar dat gaat steeds beter.
Tot het volgende verhaal!

Lisette en Marion

• 28 April 2014 - 22:02

Lisa Coppens:

Leuk om je zo te kunnen volgen! Succes en geniet er van! Liefs

• 28 April 2014 - 22:06

Marije Onnink:

Super leuk! Klinkt goed:) Geniet ervan en graag een foto van dolfijnen of andere wilde inheemse tropische dieren richting Denemarken sturen Lisette :) Ben benieuwd!! xxx

• 03 Mei 2014 - 20:34

Ans Ten Dolle :

wat is dit leuk om zo iets van jullie te lezen, ik hoop dat jullie genieten

maak er iets moois van !

• 04 Mei 2014 - 01:33

Lisette:

dank jullie wel! dat genieten gaat zeker lukken:)

• 24 Mei 2014 - 19:25

Omavdlende:

leuk dat je het goed hebt getroffen jullie reis verslag was wel goed en boeiend ik heb het toevallig
    op het internet op gepikt leuk toch?
    OMA