De tijd vliegt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisette Lende - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisette Lende - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Lisette en Marion

Blijf op de hoogte en volg Lisette

21 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo Allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden dat we iets geschreven hebben, maar de tijd gaat zo snel dat we bijna niet doorhebben dat we hier al weer 4 weken zitten.

We zijn inmiddels ook al een aantal weken bij het verpleeghuis en we merken dat de bewoners erg dankbaar zijn dat wij er zijn. Ze vinden het echt leuk als wij spelletjes(bingo, mens-erger-jeniet) met ze gaan doen of alleen al gezellig komen kletsen. Ook leren we langzaam de Surinaamse keuken goed kennen. We kunnen inmiddels al moksi alesie maken, maar ook aparte groentes die wij in Nederland niet kennen. Uiteraard mag bijna elke dag de rijst met kip niet ontbreken.

Tussen ons werk in het verpleeghuis door doen we ook andere leuke dingen. Zo zijn we naar Whitebeach, Colakreek en de vlindertuin geweest. De namen van Whitebeach en Colakreek zeggen het eigenlijk al. Whitebeach is een wit strand en de Colakreek is een kreek die de kleur heeft van cola. We hebben op deze manier echt het gevoel nog op vakantie te zijn.

Vorige week hebben we onze eerste 2-daagse trip gehad naar Bigi-Pan. Dit hebben we samen met onze buren Kelly en Nena gedaan. We zijn na een busreis van ongeveer 4 uur in een bootje gestapt waar we tijdens de boottocht van een uur allemaal bijzondere vogels konden spotten. Na een uur varen kwamen we aan bij onze slaapplek, wat eigenlijk een heel simpel huisje op het water was. Hier moesten we in hangmatten gaan slapen en mochten we kiezen of we binnen of buiten wilden slapen. Aangezien we dit niet vaak meemaken of mee gaan maken hadden we besloten om de hangmatten buiten te hangen. 's Avonds zijn we opnieuw op kaaimannentocht geweest. Deze keer ving de gids met zijn blote handen de kaaiman en had de kaaiman geen elastiek om zijn bek! Wel weer een spannende tocht dus. 's Nachts is het nog erg hard gaan regenen, wat uiteindelijk ook wel weer een aparte ervaring was(we lagen gelukkig wel onder een afdak). Toen we 's morgens wakker werden hadden we meteen een super mooi uitzicht met een zonsopgang. Dat maakte de regen van 's nachts ook wel weer goed.

Afgelopen zondag zijn we nog naar Matapika geweest(ook met Nena en Kelly). Hier moesten we met een klein bootje heen en aangezien het de laatste tijd zo weinig geregent had was het water erg laag en moesten we de boot met stokken soms verder duwen. Uiteindelijk was het de boottocht wel waard, want 's avonds hebben we hele grote schildpadden gezien. De terugweg hebben we ongeveer de regen van afgelopen maand over ons heen gehad! Net toen we weg gingen met de boot begon er een tropische regenbui. We waren echt helemaal doorweekt.

Voor aankomende dagen hebben we kunnen regelen dat we met een diëtiste mee kunnen kijken dus dat wordt ook interessant. Volgende week staat de volgende 2-daagse trip op de planning.

De weken vliegen voorbij en voordat we het beseffen zijn we waarschijnlijk al weer thuis. We zitten nu namelijk al bijna weer op de helft.

Tot de volgende keer!

Lisette en Marion

• 22 Mei 2014 - 04:33

Nena:

Ik mis onze namen bij de matapica tour?
    Haha, was gezellig!!

• 22 Mei 2014 - 08:04

Eddy & Ida:

Hoi Lisette,

Wat leuk weer om te lezen; en super dat jullie het daar zo mooi hebben; we kunnen ons voorstellen dat de tijd vliegt want als we lezen wat jullie allemaal doen en zien.......
    Geniet ze nog; wij wachten weer op het volgende verslag en foto's!

Liefs,
    Eddy en Ida

• 22 Mei 2014 - 20:35

Ans Ten Dolle :

hoi Lisette,
    leuk om je verslag weer gelezen te hebben, ik weet dat je zo,n vakantie nooit meer vergeet vooral omdat je zo veel ziet en beleefd.nou geniet nog maar fijn en wensen jullie nog veel plezier

liefs Gerrit en Ans

• 22 Mei 2014 - 20:42

Milou:

Wat leuk om een bericht van jullie te lezen!!! Klinkt als a good time! :) Geniet er nog van!
    Liefs xx Milou

• 23 Mei 2014 - 01:11

Lisette Van Der Lende:

Hij is aangepast Nena! haha! dank jullie wel voor de rest!:)